Booster Plug for Triumph motorcycles

€ 139,00 Incl. VAT

To improve performance and flexibility, without changing the ECU of your motorcycle. Plug & Play, reversible solution.

See Applications and details below.

Availability:
In stock
Article number:
BPL001 (A)
Quantity:
Add to cart
Application
Available for:
- Bonneville, Thruxton, Scrambler (all versions EFI 2008-2016, 865cc)*
- Street Twin 900, Street Cup (2016+)
- Bonneville T100/T120, Thruxton 1200/R (2016+)
- America, Speedmaster (all versions 2008+ EFI, 865cc)*
- Thunderbird 1600/1700 (all versions 2008+)
- Rocket III (all versions 2004+)
- Tiger 1050 (all versions 2007+)
- Tiger 800 and 1200 (all versions 2010+)
- Speed Triple 1050 (2005-2010)
- Speed Triple 1050 (2010-2015)
- 1050 Sprint ST / GT (2007-2015)
- Street Triple and Daytona 675 (2005-2011)
- Street Triple and Daytona 675 (2012+)

* Not compatible (and useless!) with carb versions!

Description
Invented by a Danish electronics engineer in 2009. Originally developed for BMW motorcycles, the Booster Plug is now available for the Triumph range.

Manufactured in Denmark, lifetime warranty!

You will not recognize your motorcycle - The three main effects are:
- Improved response to throttle movements
- More progressive (and less lumpy) accelerations
- Steadier behaviour at constant low speeds

The principle is simple : modern bikes have been designed to run a "poor" fuel/air mix (more air, less fuel) to comply with regulations. The Booster Plug will send signals to the ECU (the engine-management calculator) to rectify the mis to a "natural" ration of fuel-to-air.

Mounting
Simple installation in 5-10 minutes. The Booster Plug connects directly into your bike's wiring loom, no need to cut or connect wires - a true "plug & play". For this reason the kits are bike-specific, and the fitment totally reversible.

Fitting instruction for all Triumph models

Lifetime warranty!

Note: This change makes your non-compliant with the original bike, and as such it is not strictly legal for road use. The installation of this kit is your responsibility.

Frederic Posted on 9 December 2016 at 02:21

Comme j’habite en altitude , la moto avait des problèmes , elle calait , s’étouffait. Alors j’ai suivi les conseils de votre site , j’ai supprimé la sonde lambda avec le kit et installé le booster plug , j’ai essayé la moto et c’est nikel , ralenti constant , le moteur respire mieux. Merci !

philippe cohen Posted on 28 November 2016 at 18:13

Montage rapide , facile et réversible, on sait jamais... Petit essai routier par la suite sans dépasser 8000 t/min à cause de trop de circulation...Effectivement le moteur tourne plus rond et ralenti plus stable à froid. Les accélérations semblent plus franches, comme si on avait gagné en couple. Le moteur a l'air plus rempli, c'est bluffant, je ne reconnais plus ma moto ! Hâte d'essayer des reprises et des accélérations jusqu'à la zone rouge .
Pour info, street triple r de 2013, moto équipée d'un silencieux sc project gp sans db killer, filtre à air performance, bougies irridium et cartographie adaptée. Elle respire la bougresse !
Je me tâte pour lui rajouter le kit d'élimination du système AIS ? Encore mieux ?

Dom Posted on 21 November 2016 at 11:03

Montage très simple, pour un bon résultat. Sur un filet de gaz en première, seconde voir troisième plus d'accoups et reprise franche. Gaz coupés a la reprise il reste un accoup, mis on arrivera jamais à un niveau de carbus avec l'injection.
Plusieurs essais pour l'installation de la sonde, sans changement notables, fixation définitive sur le tube du cadre a l'arrière sous la selle, niveau de la serrure.

Steph Posted on 15 November 2016 at 17:32

Je suis bluffé par le changement radical de ma bécane suite à l'installation du booster plug. Effectivement le moteur tourne plus rond et c'est un réel plaisir d'enrouler, pas de trous, pas d'accoups et des accélérations plus franches... bref je suis ravi de mon achat.

STREAMLINER Vincent Posted on 18 July 2016 at 20:23

SUPER. J'ai acheté le Booster Plug via mon concessionnaire Triumph à Rouen pour mon Bonneville SE et je suis hyper content. On le monte en 2 minutes. Il y a du mieux partout. Ralenti plus constant, Accélérations plus franches, je n'ai pas encore testé la vitesse de pointe mais on monte plus vite vers le maxi. Bref du mieux partout. Juste à noter que ma moto étant dépourvue des sondes aux échappements et de l'ajout d'air dans les cylindres et étant équipée des pots Mecatwin, il y a toujours quelques détonations à la déccélération mais elles paraissent moins violentes. A acheter impérativement , c'est comme avoir une nouvelle moto.
Merci Booster Plug

4.8 stars based on 5 reviews Add your review
 Add
Use commas to separate tags
U maakt gebruik van een verouderde versie van
Internet Explorer, klik hier om deze te updaten.
x