Regulator/Rectifier for Triumph Motorcycles
Version A for
- Bonneville all versions (2001-2016, 790/865cc)
- Thruxton 900 all versions (2004-2016, 865cc)
- Scrambler 900 all versions (2006-2016, 865cc)
- America all versions (2001-2017, 790/865cc)
- Speedmaster all versions (2003-2017, 790/865cc)
Version B pour
- Daytona 955i (1997-2006)
- Speed Triple 900/955i T509, T595 (1997-2004)
- Sprint 955 RS/ST (1999-2004)
- Tiger 900EFI (1999-2001)
- Tiger 955i (2001-2006)
- Tiger 1050 std, SE and Sport (2007-2016)*
- Sprint 1050 ST/GT (2005-2015)
- Speed Triple 1050 (2005-2016)*
* not suitable for versions NH01/NN01 from 2016+.
Version C for
- Street Triple 675 and Daytona 675, all versions 2005-2016
- Rocket III, all versions 2004-2017
- Thunderbird 1600/1700 all versions 2010-2017
Description
Replacement electrical regulator, high quality item designed and manufactured in California by Electrosport (same company as our Procom CDI units).
Compared to the original rectifier on your bike:
- improved heat sink to keep the temperature of the unit down
- better-quality components for the power circuits
- controls power output accurately to provide a stable charge rate of the battery across the whole RPM range
Fitment
Identical fitment to the bike's original item, straight swap!
12 month warranty
pièces fonctionnellement identique , mais géométriquement différente , plus épaisse les vis d'origines ne peuvent pas être remontées il en faut des plus longues, le faisceau est lui aussi plus court il faut aussi adapter le parcours du faisceau, ayant un carénage avec araignée donc un phare fixe j'ai dû sortir le connecteur du phare , beaucoup moins chère que la pièces d'origine Triumph
